Het Tulip Trade Event krijgt dit jaar een Chinees tintje. Azië staat centraal omdat de tulp in China steeds belangrijker wordt.
Het Tulip Trade Event event wordt op 15 maart geopend bij Haakman Flowerbulbs in Wervershoof door de Chinese ambassadeur Ken Wu en Johan Remkes, commissaris van de koning in Noord-Holland. Zij dopen bij die gelegenheid ook een nieuwe tulp – met een bijzondere naam – dopen. De naam wordt 15 maart bekendgemaakt.
Afzetmarkt
De afzetmarkt nog beter leren kennen en het aanhalen van de relaties zijn belangrijke onderwerpen tijdens deze tweede editie van het Tulip Trade Event. De Nederlandse tulpenbollen worden door de acht deelnemende bedrijven geëxporteerd naar alle continenten. Daar wordt dit jaar extra aandacht aan besteed.
Dat de markt voor tulpen in China steeds een grotere rol gaat spelen, merken de deelnemers volop. Maar ook in andere windstreken weet het Nederlandse product steeds meer markt te veroveren.
Deelnemende bedrijven
De tweede editie van het Tulip Trade Event vindt plaats van 15 tot en met 17 maart. De deelnemen bedrijven zijn: P. Aker, Amsonia, Borst Bloembollen, Haakman Flowerbulbs, Holland Bulb Market, Nord Lommerse, P. Nelis en VWS Flowerbulbs.
Bron en foto’s: iBulb