In oktober start de promotiecampagne Cymbidium. In de woonmaand wordt de bloem als interieuricoon gepositioneerd en krijgt de bloemist verschillende activiteiten voorgeschoteld, waaronder een spaaractie bij zes Nederlandse bloemengroothandelaren en Alflora. De kick-off van de campagne vindt plaats tijdens de najaarsshow van FloraZON in Venlo.
Op zondag 29 en maandag 30 september gaat de promotiecampagne Cymbidium van start tijdens de najaarsshow van FloraZON in Venlo. De bloem wordt op drie manieren verwerkt, waardoor de beeldbepalende toepassing van Cymbidium direct zichtbaar wordt. De vazen komen uit de collectie van Alflora. Fans kunnen op modieuze wijze de liefde voor de bloem laten zien en bezoekers worden geïnformeerd over de spaaractie waarbij bloemisten kunnen sparen voor een eigentijds mode-item. De actie loopt van 29 september tot en met 31 oktober. Bloemisten ontvangen bij aankoop van Cymbidiums en vazen uit de geselecteerde collectie van Alflora een sticker. Een volle spaarkaart (vier stickers) geeft recht op het eigentijdse mode-item. De deelnemende groothandelaren zijn Dobbe Flowers in Aalsmeer, Goedegebuure en de Mooij en Zalam in Ede, FleuraMetz en Gebr. Dings in Venlo, Goedegebuure en de Mooij in Tilburg.
Social media #cymbidiumlover
Om de zichtbaarheid van Cymbidium te vergroten, wordt de bloemist via social media opgeroepen Cymbidiumcreaties te delen met de speciale (hashtag) #cymbidiumlover. Hiermee onderscheidt de vakman zich in huidige speelveld.
De promotiecampagne Cymbidium ‘Interior Musthave’ is het initiatief van alle snijcymbidiumtelers in samenwerking met Royal FloraHolland.
Bron en foto: Concept Factory