De campagne Lievelingsbloem van Mooiwatbloemendoen.nl heeft in 2015 meer dan zeven miljoen mensen laten zien dat het geven van niet zomaar een bloem, maar iemands lievelingsbloem een boeket extra speciaal maakt. Dat is 3% meer dan het jaar ervoor.
De campagne, mede gefinancierd door de Europese Unie, heeft in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk de bekendheid voor bloemen als cadeau vergroot. Ten opzichte van de campagne uit 2014 is een groei gerealiseerd van 3%. Het voornaamste doel van de campagne was om het fenomeen Lievelingsbloem bekend te maken en de consument te laten nadenken over iemands favoriete bloem als cadeau.
Miljoenenbereik
De media-inzet in de vier kernlanden heeft volgens Mooiwatbloemendoen.nl een groot bereik weten te realiseren, met name in het aantal bekeken video’s. De campagne is naast video’s grootschalig ondersteund met behulp van advertenties in magazines, uitingen in het straatbeeld en radiocommercials. Via pr-berichtgeving en grootschalige pr-events zijn ook redacties en bloggers gestimuleerd om aandacht te geven aan de boodschap.
Bron en foto: Mooiwatbloemendoen.nl