Calla op z’n Amerikaans

De 9e Simply Design File van Calla staat online. Dit keer is de New Yorkse bloemiste Olga Sahraoui (Sahola Floral Art & Event Design New York) gevraagd om vanuit haar New Yorkse perspectief naar de calla te kijken en toepassingen te laten zien.

Bloemen zijn in Amerika echt nog een luxe, dus als je daar bloemen koopt, weet je dat het een bijzonder moment is of dat er iets te vieren valt. De consument pakt gelijk goed uit en verwacht ook echt iets bijzonders qua producten en creatie. Ze geven immers gemiddeld 150 dollar uit per aankoop. De calla wordt in New York gezien als een moderne, modieuze en chique bloem en hoort dan ook in bijzondere arrangementen thuis. Om de bloemen extra op te laten vallen zorgt Olga in haar bloemwerk ook altijd voor ‘groepen’ van dezelfde bloemen. ‘Dat werkt ook juist heel goed met de calla. Vooral door de opvallende stevige bloem en de buigzame stelen is hij vaak bepalend voor de vorm van een arrangement en perfect toe te passen in moderne items, zoals een haarstuk.’

Allure

In Nederland wordt met termen als een ‘bloemetje’ of een ‘boeketje’ ons product bij voorbaat al gedevalueerd. In New York wordt er juist veel allure aan bloemen toegevoegd. In de nieuwste calla file dit keer daarom minder losse stelen en ‘gewone’ boeketten. Olga heeft juist gekozen voor ‘New York Style items’ die de toegevoegde waarde en het bijzondere van de bloem manifesteren.

Bron en foto’s: Simply Design File Calla

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties