Bloomon, een nieuwe onderneming op bloemistengebied, start vandaag haar activiteiten. Bloomon omvat een online bloemenabonnement waarvoor de bloemen direct bij de kweker worden ingekocht. De boeketten worden ’s avonds thuis bezorgd.
Sinds vandaag, 20 november 2014, kunnen klanten op de website van Bloomon een flexibel abonnement afsluiten. Zij kunnen kiezen uit drie formaten boeketten, waaraan een prijskaartje hangt van €15, €20 of €25, en uit drie bezorgfrequenties. Een abonnement loopt wekelijks, eenmaal per twee weken of maandelijks. De bloemen worden op dinsdag- of donderdagavond aan huis bezorgd.
Verser
,,Doordat wij de distributie zonder tussenpersoon of lokale bloemist organiseren, hebben we een kortere keten, lagere kosten en versere bloemen dan andere online initiatieven in de bloemensector’’, zegt medeoprichter Patrick Hurenkamp.
Anders dan de al bestaande kanalen, bepaalt Bloomon de samenstelling van de boeketten. Hurenkamp: ,,Een stylist zorgt voor combinaties waarin bloemen mogen opvallen. Dus met bijzondere soorten, veel hoogteverschil en weinig groen ter opvulling.’’
Bron en foto: Bloomon