Twee jaar na de start van Bloomer start het bedrijf met het leveren van planten. Het online platform speelt hiermee in op een behoefte van klanten.
Bloemisten kunnen hun bloemen en planten online tot 19:30 uur bestellen. De bloemen worden diezelfde nacht in de winkel geleverd vóór 07:00 uur en de planten komen een dag later.
Bloomer heeft de afgelopen periode getest met een aantal klanten. Het bleek een schot in de roos, want veel klanten rijden wekelijks naar de groothandel. ‘Sommige klanten zijn uren per week kwijt aan hun bezoek aan de groothandel. Die tijd kunnen ze niet in de winkel staan, geen administratie doen of klanten helpen’, aldus Chris Camfferman, marketing manager van Bloomer. ‘Toen klanten steeds vaker om planten gingen vragen, zijn we serieus gaan kijken naar de opties. Belangrijk was dat we het simpel, goedkoop en vers moesten kunnen aanbieden, want dat zijn voor ons de belangrijkste pijlers.’
De planten worden in het fust van de kweker geleverd. ‘En dit nemen we mee terug om weer te recyclen. Wij gaan niet op Deense karren leveren, daar zitten klanten niet op te wachten. Ze staan in de weg en er komt statiegeld bij kijken’, aldus Camfferman.
Bron en foto: Bloomer