Bloemisten verleiden met Amaryllis

Rob Martin van Bloemenatelier Rob Martin in Vught, Joost van Rooijen van De Oranjerie in Den Bosch en Ton Weerts van De Rank in Heesch zijn de winnaars van de wedstrijd ’Welke bloemist verleidt het meest met Amaryllis’. De wedstrijd vond plaats in het kader van de promotiecampagne ’Het is weer Amaryllistijd’.

Een mysteryshopper bezocht in de periode van oktober 2015 tot februari 2016 76 bloemenwinkels door heel Nederland. Haar vraag: een mooi seizoenboeket met Amaryllis voor €15. Bloemisten die de beste boeketten maakten en het meest verleidend waren in hun product- en winkelpresentaties, maakten kans op een waardebon van de deelnemende groothandels: Dobbe Flowers, FleuraMetz en Weerman Bloemen. Op 26 januari ontvingen de drie winnaars ieder een waardebon van €100. In totaal zijn tien bloemisten beloond met een waardebon.

Seizoen verlengen
De focus van de campagne ’Het is weer Amaryllistijd’ ligt op seizoenverlenging. Amaryllis is een veelzijdig bloem, die zowel voor als na de kerstperiode commercieel interessant is. Het brede assortiment Amaryllis is van oktober tot eind februari verkrijgbaar. Veel bloemisten (en consumenten) zien Amaryllis nog altijd als een bloem voor Kerstmis. Het doel van de actie is bloemisten te motiveren en inspireren meer met Amaryllis te doen op de winkelvloer. De Amarylliscampagne is een initiatief van de snij-Amaryllistelers en vindt voor het derde achtereenvolgende jaar plaats.

Bron en foto: Fresh Retail