Bloemisten krijgen etaleertips om amaryllis beter te presenteren

    Ruim twintig bloemisten namen onlangs deel aan de workshop ‘Etalagetekenen met Amaryllis’, georganiseerd door Plantion en de promotiecommissie Amaryllis. Ze kregen met name tips om de bloem (nog) beter te presenteren.

    Uit gesprekken met bloemisten blijkt dat ze het lastig vinden om amaryllis te presenteren. Ze vinden het communiceren over de impact van de bloem lastig. Vanuit deze behoefte is het promotieprogramma ‘Doe mee en etaleer Amaryllis’ opgezet door de (snij)amarylliskwekers en is een etalagetekening ontwikkeld, die de bloemist praktische handvatten biedt.

    Onder leiding van Resi van Gool van Kamille Bloemen gingen de deelnemers aan de slag en maakten de mooiste etalages, glazen vazen en toonbankdisplays. De bloemisten kregen bovendien etaleertips voor de bloem. ‘De tekening helpt bloemisten over de eerste drempel heen,’ vertelt Resi. ‘Als eenmaal de eerste lijnen op de ruit staan, krijg je al snel de smaak te pakken.’

    Wedstrijd

    ‘Op onze facebookpagina delen we handige tips voor het etalagetekenen en het etaleren met amaryllis’, aldus Jill Verhoeven, medewerker marketing en communicatie bij Plantion. ‘Binnenkort starten we een wedstrijd, waarbij bloemisten een krijtstiftenpakket speciaal voor tekenen op glas kunnen winnen.’

    Via de website www.amaryllisinfo.eu kan het sjabloon worden gedownload. Daarnaast zijn nieuwe foto’s beschikbaar voor bloemisten en exporteurs die de bloem online willen etaleren.

    Bron: Concept Factory | Foto’s: Resi van Gool

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties