Bloemen Korbeld is de winnaar van de inhaakactie die gekoppeld was aan de ’Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos’. De bloemist in Raalte speelde het best in op de campagne. De jury roemde de verbinding tussen de inzet van on- en offline media.
Peter Veldmaat van Bloemen Korbeld zette in de ogen van de jury (initiatiefnemers van de campagne) de meest aansprekende actie op. Hij promootte de Nederlandse roos en stimuleerde de afzet van de bloemist. Met name de verbinding die Peter maakte tussen on- en offline kreeg waardering van de jury. De bloemist won een rozencheque van €250 beschikbaar gesteld door Rosebrandt.
On- en offline
Via e-mail, Facebook en Twitter schreef Bloemen Korbeld 2.200 klanten aan met de vraag of zij een Nederlandse roos wilde testen. In de winkel stonden hiervoor 750 rozen klaar. Het resultaat was verbluffend: binnen de door Veldmaat aangegeven acht uur haalden ruim 300 volgers een roos. Bijna allemaal kochten ze ook nog eens een bijpassend vaasje of lieten de roos met groen aankleden.
Voor het voorziene restant van de rozen liet de bloemist flyers maken, die op de markt werden uitgedeeld. De resterende rozen werden hierdoor ook opgehaald. Klanten die hun testbevindingen op de Facebookpagina van Bloemen Korbeld plaatsten, konden een rozenboeket winnen. Daarmee won de bloemist ook inhoudelijke informatie in.
Weken van de Nederlandse roos
De ’Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos’ vonden dit jaar voor het eerst plaats van 27 september tot en met 12 oktober. Doel was promotie van de Nederlandse roos en bloemisten mogelijkheden bieden voor lokale acties.
Bron en foto: VBW