De campagne ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’ gaat op 10 mei weer van start in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland en Nederland. In Frankrijk begint de campagne op 30 mei. Bloemisten kunnen ook dit jaar aanhaken door gebruik te maken van de downloadbare campagnematerialen.
De internationale campagne draait om de hoogtepunten die je viert met bloemen, zoals vriendschappen, mijlpalen en liefde. ‘Met nieuwe elementen in de campagne wil Bloemenbureau Holland de veerkracht van de mensheid vieren, plus de kracht om vooruit te blijven kijken.
De campagne wordt gedurende drie weken uitgerold, waarbij de nadruk ligt op de televisie als belangrijkste medium. Het grootste gedeelte van het mediabudget gaat naar inzet van een korte (10 seconden) televisiecommercial in de reclameblokken van STER.
Het mediaplan bevat verder een online video voor YouTube, social posts op Instagram en Facebook. In het verlengde van de campagne komt op Mooiwatbloemendoen.nl nieuwe content met nieuwe fotografie. In Nederland werkt BBH met partner Fleurop Nederland aan een shopperactivatie die gekoppeld is aan de campagne.
Bron en beeld: Bloemenbureau Holland