Bloem&Blad en Detex verzorgen intensieve training Werk aan de Winkel

    Creativiteit kan de meeste bloemisten niet ontzegd worden, maar hoe staat het met het ondernemerschap? Zijn al die mooie boeketten en pot-plantcombinaties nog altijd goed te verkopen en hoe staat het met de omzet? In samenwerking met Detex verzorgt Bloem&Blad op 4 oktober de intensieve training Werk aan de Winkel waarin bloemisten antwoord krijgen op deze vragen.

    Bloem&Blad is klaar voor een nieuwe uitdaging: naast het totaal gerestylde magazine, een nieuwe website en dito nieuwsbrief gaat het Nederlandse vakblad voor de bloemendetailhandel voor bloemisten een training voor bloemisten verzorgen: Werk aan de winkel. Abonnees en niet-abonnees worden uitgenodigd om deel te nemen aan deze intensieve training, die het vakblad in samenwerking met Detex, het opleidingsinstituut voor de modedetailhandel, op woensdag 4 oktober organiseert.

    Klanten boeien en binden en de omzet verhogen is een constante uitdaging in de detailhandel in het algemeen en voor bloemenwinkels in het bijzonder. De groei van online, de vergrijzing, het gebruik van sociale media: het grijpt diep in de maatschappij in en is van grote invloed op het winkelen door consumenten. Zij kunnen immers alles kopen wanneer ze maar willen; dat hoeft echt niet meer alleen tussen 9.00 en 18.00 uur in de fysieke winkel. Voor detaillisten betekent dit dat zij zich steeds meer moeten onderscheiden van collega’s, concurrenten en andere verkooppunten.

    Selecte groep bloemisten

    In de training staan deze uitdagingen centraal:

    • Wie zijn eigenlijk je klanten en hoe maken zij hun keuzes in jouw winkel?
    • Hoe kun je de aandacht van klanten trekken met bijvoorbeeld je buitenpresentatie en/of etalage?
    • Hoe zien jouw eerste vierkante meters in de winkel eruit, zijn die aantrekkelijk genoeg?
    • Hoe ziet jouw eerste productpresentatie eruit en kan die de klanten voldoende verleiden tot aankoop? Kies je juist voor een presentatie met bloemen of met potten/vazen?
    • Heb je een goede routing in je winkel die de klanten lang genoeg kan boeien?
    • Wat is de rol van visual merchandising in jouw winkel?

    In een selecte groep met maximaal 12 deelnemers gaan diverse specialisten uit de detailhandel in op deze vragen en wordt met elkaar naar antwoorden gezocht. Niets zo leerzaam immers om met elkaar te brainstormen over hoe het anders, cq beter kan in je eigen winkel.

    Bijzonder is dat de deelnemers tijdens de training werken met eigen fotomateriaal en een plattegrond van de winkel. Ook maken zij gedurende de dag verschillende opdrachten en krijgen zij aan het eind van de dag een werkboek mee met analyses, tips en kernwaarden voor hun winkel. Kortom: een must voor iedere bloemist die niet alleen creatief wil zijn, maar ook een uitstekend ondernemer!

    Aanmelden

    Op woensdag 4 oktober vindt Werk aan de winkel plaats bij opleidingsinstituut Detex, Driebergsestraatweg 11 in Doorn. De training duurt een dag, van 10.00-17.00 uur. Abonnees van Bloem&Blad betalen €185 en niet-abonnees €265. De prijs is inclusief lunch, koffie en thee.

    Aanmelden kan vanaf nu op www.bloemenblad.nl/training. Doe het snel, want vol = vol!

    Tekst: Bloem&Blad | Foto: Michel Claus

    guest
    0 Reacties
    Inline feedbacks
    Bekijk alle reacties