Bijna 2 miljoen keer werd de promotiefilm ’The Flower Effect’ bekeken. Bloemenbureau Holland zette de film eind september online om mensen bewust te maken van het positieve effect dat bloemen hebben.
,,Als je met een mooie bos bloemen over straat loopt, reageren mensen opvallend positief op je. Ze kijken, roepen je na of maken gezellig een praatje. Dat is het ’Flower Effect’ en dat wilden we graag op een bijzondere manier laten zien’’, zegt Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland. ,,De reacties van de voorbijgangers in de film zijn dan ook stuk voor stuk helemaal echt. Zelfs de meneer op het bankje aan het einde. Alleen Sophie en Paul zijn acteurs.’’
Breed publiek
Bij relevante bloggers en redacties van internationale off- en online vrouwenmagazines zijn mysterieuze boeketten bezorgd. Aan het boeket zit, net als in de film, een kaartje met op de voorkant de tekst ‘For you’. Op de achterzijde staat de boodschap ‘Kijk op Mooiwatbloemendoen.nl’. Dit gebaar stimuleerde veel internationale bloggers en redacties om over de film te schrijven. Via Facebook, Twitter (#FlowerEffect) en verschillende videoplatformen is de film onder een breder publiek verspreid.
Fransen positiefst
De film is in Frankrijk het populairst. Hier is de film het vaakst bekeken (31%) en is hij via Facebook het meest gewaardeerd (10.109 Likes) en gedeeld (3.405 shares). In het Verenigd Koninkrijk waren nipt minder kijkers (30% / 5.499 Likes / 1.807 shares). Duitsland (25% / 7.143 Likes/ 1.978 shares) en Nederland (14% / 4.510 Likes / 718 shares) volgen
Bron en foto: BBH