Bloemenbureau Holland (BBH) start op 26 april een campagne die Duitse consumenten erop wijst wanneer nieuwe plantjes naar buiten kunnen en/of wanneer deze moeten worden beschermd tegen vorst aan de grond. Op de website Pflanzenfreude.de staat een online tool die mensen informeert over het grillige voorjaarsweer en push berichten verstuurt bij direct vorstgevaar.
Tussen 26 april en 11 mei lanceert BBH bovendien diverse komische online video’s op Pflanzenfreude.de en via online media om Duitse consumenten te bereiken. Daarin presenteert een bijzondere weerman weersvoorspellingen. Ook zijn er live facebooksessies met groenexperts en samenwerkingen met ’influencers’ om de campagneboodschap over te brengen.
Bodenfrostfreitag
Op vrijdag 11 mei wordt met veel media-aandacht en een aparte video gevierd dat de nachtvorstperiode is afgelopen. Dit is volgens BBH dé dag voor groenliefhebbers om met een flinke boodschappenlijst naar de bloemenwinkel, het tuincentrum of de bouwmarkt te komen. Bodenfrostfreitag is een driejarige awareness campagne die zich dit jaar met name richt op consumenten in Keulen, Berlijn, München, Düsseldorf en Hamburg.