Bloemenbureau Holland lanceert in september een internationale bloemen- en plantencampagne die in nauwe samenwerking met de sector is ontwikkeld. De campagne belicht de 1,5 meter afstand als iets dat mensen eigenlijk dichter bij elkaar kan brengen. ’Totdat een Covid 19-vaccin is ontwikkeld, zullen we ons moeten blijven houden aan de normen voor sociale afstand. Maar in plaats van ons hierdoor te laten verdelen, moedigen we mensen aan om deze afstand met schoonheid te vullen, door planten en bloemen te geven.’
De consumentencampagne gaat op 7 september van start in Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Op 21 september is de lancering in Duitsland. Via digitale reclameborden in (middel)grote steden, online, sociale media en via influencers wil BBH haar boodschap verspreiden.
Promotiepakket en winactie
In de vier kernlanden wordt point of sale-materiaal verspreid in samenwerking met partners als VBW, Waterdrinker, Landgard en Fleurop. Het POS-pakket bestaat (onder voorbehoud) uit posters, ansichtkaarten, raamstickers, vloerstickers en een speciaal boeketlint.
In Nederland organiseert BBH samen met VBW een winactie. Bloemisten geven ansichtkaarten weg met alle foto’s van de campagne en een unieke wincode, waarmee de consument kans maakt op een boeket of plant ter waarde van €30. In Duitsland organiseert Fleurop een soortgelijke Facebook-winactie.
Hoe denken siertelers zelf over promotie in deze crisistijd? Gas geven of remmen? En is de positie van bloemen en planten door corona sterker geworden? Lees het in het themanummer Promotie in Bloemisterij 33/34 of direct in het digitale magazine (alleen voor digitale abonnees).
Meer over de promotiecampagne is te vinden op de website van Bloemenbureau Holland.