BBH halveert promotiebudget

De cijfers liegen er niet om, de marktomstandigheden zijn ongekend moeilijk. De impact van de crisis op de sierteeltsector is enorm. Dit heeft ook gevolgen voor het budget dat Bloemenbureau Holland te besteden heeft voor de promotie van bloemen en planten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dit wordt gehalveerd, meldt Dennis van der Lubbe, managing director van BBH.

Afgelopen jaren had BBH voor de promotie van bloemen en planten zo’n €16 miljoen te besteden. Dit jaar komt dit budget uit op rond €8 miljoen, waarvan een deel al is gespendeerd aan reeds aangegane verplichtingen. ‘We zullen dus noodzakelijkerwijze diverse activiteiten moeten schrappen en zullen ons voor de rest van dit jaar opnieuw moeten uitvinden. Volgend jaar willen we weer keihard aan de weg timmeren. Als we als sector op willen krabbelen, kan dat niet zonder marketing’, aldus Dennis van der Lubbe.

Campagnes vervallen

Door het wegvallen van budget gaat een aantal geplande campagnes niet door, waaronder de bloemencampagne ‘We Hebben Meer Bloemen Nodig’. BBH komt dit jaar nog wel met een plantencampagne. ‘Ondanks de geringe financiële middelen blijven we ons inzetten om consumenten te verleiden om ook in deze tijden bloemen en planten te blijven kopen. We zijn met de achterban in gesprek over waar behoefte aan is. We zullen flexibel moeten zijn. We denken na hoe we kwekers en handel het best kunnen ondersteunen. Dat deden we altijd al, maar dat is nu belangrijker dan ooit. Binnen de sector wordt nu gesproken over het creëren van een extra moment voor moeders, omdat Moederdag eigenlijk niet optimaal gevierd kan worden dit jaar. Hierin brengen we partijen samen en waar nodig spelen wij een coördinerende rol in de opzet van de consumentencampagne.’

Bron en foto’s: Bloemenbureau Holland

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties