Hoewel twee derde van het personeel moet vertrekken, zal Bloemenbureau Holland geen koerswijziging maken. De kerntaak blijft: bloemen en planten aanprijzen bij de consument. Er vervallen echter ook taken.
BBH blijft actief in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië en Nederland/België. De insteek blijft: het promoten van bloemen en planten in het algemeen en daarnaast van specifieke producten. Ook campagnes als Moederdag, ‘Wat is uw lievelingsbloem?’ en de woonplant van de maand blijven bestaan. De organisatie gaat zich nog meer richten op online campagnes.
Zaken laten vallen
Daarnaast moet het Bloemenbureau een aantal zaken laten vallen. Zo komt er geen uitgebreid marketingonderzoek meer, wordt ‘de aansluiting bij de handelsactiviteiten via de VGB’ beëindigd en verdwijnt de retailexpertise.
Door het wegvallen van de bijdrage van de groothandels heeft Bloemenbureau Holland 40% minder budget voor 2013. Er is voor gekozen om 21 van de 34 medewerkers te ontslaan.
Bron: BBH