Het Amerikaanse reclamevakblad AdWeek heeft een top-14 gemaakt van de beste internationale buitenreclame-uitingen in 2014. Daarin staat op plaats 10 de Valentijnscampagne ’in case of love’ van Mooiwatbloemendoen.nl (Bloemenbureau Holland).
Volgens het toonaangevende AdWeek worden veel van de meest inspirerende en aansprekende reclameuitingen van dit jaar niet gevonden op televisie, in kranten, magazines of online. Nee, ze worden buiten in het straatbeeld gevonden. Op de plek waar marketeers in de echte wereld hun merken een compleet nieuwe dimensie proberen te geven. Net als BBH deden dat ook genomineerden als KitKat, McDonald’s, Nissan, Coca-Cola, Ikea en Google.
In case of love
Op Valentijnsdag kon iedereen in Parijs de liefde op een heel bijzondere manier verklaren. In de internationale stad van de liefde waren op drukbezochte en romantische plekken ruim 1.500 noodkastjes geplaatst. In deze welbekende rode kastjes zat een rode roos (Red Naomi). Klaar voor gebruik. Heb je een acuut geval van liefde op het eerste gezicht? Druk dan het cellofaan door, pak de roos en verklaar ter plekke de liefde. Bekijk hier hoe Parijs werd voorbereid op de meest romantische Valentijnsdag ooit.
Deze internationale promotieactiviteit valt binnen de reeks activiteiten van Mooiwatbloemendoen.nl om bloemen op spraakmakende wijze op de agenda te houden van de consument.
Bron en foto: BBH