Om Anthurium meer als merk in de markt neer te zetten, hebben kwekers en veredelaars van de pot- en snijanthurium een productambassadeur aangesteld. Claudia Broch (27) gaat deze rol vervullen voor de Stichting Promotie Anthurium.
Nooit eerder is in de sierteeltsector een ambassadeur aangesteld die de vertegenwoordiging van een productgroep op zich neemt. Het Anthuriumcollectief is daarom trots op deze primeur. ,,We zijn blij dat we in de persoon van Claudia Broch een enthousiaste en gedreven ambassadeur hebben gevonden die zich fulltime richt op de promotie van zowel pot- als snijanthurium. Zij is letterlijk en figuurlijk het gezicht van de productgroep’’, aldus Mattijs Bodegom, voorzitter van de Stichting Promotie Anthurium.
Hartstichting
Claudia groeide op in het Westland, volgde de studie Communication Sciences en heeft onder meer voor ICI PARIS XL gewerkt. Haar eerste grote project is een actie voor de Hartstichting. In de maand september worden Anthuriums met een speciaal hartvormig label verkocht om geld in te zamelen voor de stichting. ,,Ik ben druk bezig met de coördinatie richting de detailhandel en het opzetten van promotieactiviteiten. Omdat we van 1 t/m 30 september symbool staan voor de Hartstichting zal de Anthurium veel zichtbaar zijn om aandacht te genereren voor dit goede doel.’’
Een tweede project is de samenwerking met Bouquet Tales. Het nieuwe initiatief gaat op zoek gaat naar ‘vernieuwers’ onder de Europese bloemisten. Elk kwartaal wordt er een magazine uitgegeven om bloemisten te inspireren tot verrassende boeketten.
Bron en foto: Stichting Promotie Anthurium