Bloemsierkunst Fleur&Time uit Giesbeek, Lenteweelde uit Koog aan de Zaan, Bloemsierkunst ’t Toefje uit Scheveningen, Flower Power Bloemen uit Werkendam en Bloemsierkunst Santecraem uit Venray zijn de winnaars van de wedstrijd ‘Welke bloemist verleidt het meest met amaryllis?’
Deze bloemisten verrasten de mysteryshopper van de campagne Amazing Amaryllis met de origineelste amaryllisboeketten. De wedstrijd werd in samenwerking met de cash-and-carry’s Dobbe Flowers en Weerman bloemen in Aalsmeer en FleuraMetz in Naaldwijk, Ede en Venlo georganiseerd.
Een deskundige jury beoordeelde het amaryllisbloemwerk dat de mysteryshopper kocht op onder meer originaliteit en keek hoe amaryllis in de winkel werd gepresenteerd. De winnaars ontvingen allemaal een cadeaubon van de deelnemende cash-and-carry’s.
Vervolg
Naast de bloemistenwedstrijd vonden er vanuit de promotiecampagne diverse shows en presentaties bij groothandelscentra in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Rusland plaats en verscheen er een inspiratiebrochure voor bloemisten. De campagne krijgt een vervolg in 2015.
Doel van de campagne is om bloemisten te informeren, inspireren en activeren meer met amaryllis op de winkelvloer te laten doen in de periode voor én na de kerst. De campagne is een initiatief van de snij-amaryllistelers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Amaryllis en wordt uitgevoerd door fresh retail.
Bron en foto: fresh retail