De gezamenlijke promotiecampagne Always Kalanchoë heeft met de Britse blogger Flowerona een wedstrijd voor bloemisten opgezet in het Verenigd Koninkrijk. Doel van de competitie is Engelse bloemisten bekender te maken met de moderne en veelzijdige mogelijkheden van de bloeiende kamerplant Kalanchoë.
De online competitie is opgezet in het kader van Woonplant van de maand juli – Kalanchoë in samenwerking met Bloemenbureau Holland. Blogger Rona Wheeldon is een bekende blogger in Groot-Brittannië op het gebied van bloemen en planten. Onder de naam Flowerona is zij erg actief op de socialmediakanalen met een grote aantal volgers en fans op Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ en YouTube.
Op 1 juli zijn Britse bloemisten via social media opgeroepen om uiterlijk 22 juli hun mooiste beelden van bloeiende kalanchoës te posten op Instagram met de hashtag #UnderTheKalanchoeSpell waarmee zij kalanchoës ter waarde van £300 kunnen winnen.
Campagne
De campagne Always Kalanchoë is een initiatief van bijna 25 kwekers (lid van Royal FloraHolland) en 5 veredelaars. Royal FloraHolland faciliteert, LTO Glaskracht Nederland verzorgt het secretariaat en Sense marketing & more is verantwoordelijk voor het projectmanagement van de campagne.
Bron en foto’s: Always Kalanchoë