Het kwekers- en veredelaarscollectief Always Kalanchoë zet in het najaar in op een grote campagne om consumentenaankopen van Kalanchoë te stimuleren. De belangrijkste kenmerken van deze bloeiende vetplant staan daarbij centraal: kleurrijk, veelzijdig en makkelijk. Tuincentra, bloemisten, supermarkten, webshops en groothandelaren krijgen volop mogelijkheden om in te haken op de campagne.
Paul Ras, marketing manager bij Always Kalanchoë: ‘Het jaar 2020 snakt naar een positieve afsluiting. Interieurs worden weer aangepakt en sfeervol ingericht. Kalanchoë is een ideale plant. Er zijn zoveel kleuren, vormen en maten waar consumenten uit kunnen kiezen. Opvallend is dat juist de jonge doelgroep van 20 tot 30 jaar de plant ontdekt en enthousiast omarmt. Natuurlijk werkt de buitengewoon makkelijke verzorging in het voordeel van de Kalanchoë. Ook op de winkelvloer is het onderhoud minimaal waardoor ze er altijd aantrekkelijk en representatief uit zien.’
Ondersteuning
Om tuincentra, bloemisten, supermarkten en groothandelaren te ondersteunen zet het kwekers- en veredelaarscollectief zich in om goed zichtbaar te zijn bij de consument. Voor een flink bereik is gekozen voor mix van traditionele en nieuwe media. Paul Ras: ‘Om de jonge doelgroep te verleiden, werken we samen met diverse Instagrammers en er is een perskit samengesteld. Bezoekers van Woonmall Alexandrium in Rotterdam kunnen net als vorig najaar genieten van een Kalanchoëpresentatie, gemaakt door floral designer Pim van den Akker van Flower Factor.’ Eind oktober is er een publieksactie, waarvoor wordt samengewerkt met het tv-programma De Grote Tuinverbouwing op SBS6.
Bron: Always Kalanchoë | Foto’s: Always Kalanchoë en Jan de Koning