Waar FloraHolland Facebook inzet om Valentijnsdag onder de aandacht te brengen, kiest Bloemenbureau Holland voor drones. Love is letterlijk ’in the air’.
In de bloemenagenda van Bloemenbureau Holland (BBH) staat in week 6 tot en met 9 de roos centraal. Op zijn internationale site Funnyhowflowersdothat.co.uk lanceert BBH een campagne in de aanloop naar Valentijn. Een drone, omgedoopt tot ‘Cupidrone’, speelt een hoofdrol in een filmpje dat is opgenomen in Verona, de stad waar Shakespeares stuk Romeo en Julia zich afspeelde. Het minivliegtuigje laat bij diverse jonge koppels rode rozen vallen. De traditionele associatie van rozen met liefde is nog steeds van kracht.
Bloemen hét cadeau
Met een inmiddels gestarte Facebook campagne maakt FloraHolland consumenten ervan bewust dat bloemen hét cadeau zijn op Valentijnsdag. Bloemen zeggen wat woorden soms niet kunnen. Geeft u uw Valentijn ook een virtueel bloemetje? Facebookgebruikers kunnen met deze campagne hun vrienden een virtueel bloemetje toesturen met een zelf geschreven kaartje eraan. Deze vriend kan op zijn beurt ook een virtueel bloemetje versturen. Zo verspreiden de virtuele bloemetjes zich razendsnel over het internet en wordt het geven van echte bloemen aangemoedigd.
Groot bereik
Onder de Nederlandse deelnemers aan de campagne verloot FH tien bloembonnen van €25. Daarmee kunnen de winnaars bloemen kopen voor hun vader, moeder, opa, oma, buurvrouw of (geheime) liefde.
De Facebookpagina van FloraHolland is in een paar maanden gegroeid van 2.000 naar ruim 32.000 volgers en likes over de hele wereld. Zo denken méér consumenten vaker aan bloemen als het mooiste cadeau.
Foto: FloraHolland