De actie van Topbloemen.nl waarbij de boeketten gratis bezorgd werden om zo de lokale bloemist een hart onder de riem te steken is volgens het bloemenverzendbedrijf uitgelopen op een megasucces. Keerzijde van dit succes is dat de klantenservice al dagen overbelast is. Het bedrijf stopt dan ook met de gratis bezorging.
De actie heeft gezorgd voor een vier- tot wel vijfvoudig aantal bestellingen ten opzichte van normale dagen voor de coronacrisis. Directeur Edwin van Arkel: ‘De orders blijven maar binnenstromen. Dit hadden we in onze wildste dromen niet verwacht.’ Maar het succes heeft ook een keerzijde: de gewenste leverdatum kan niet meer gegarandeerd worden. ‘Onze klantenservice is al dagen overbelast. We doen er op dit moment alles aan om zoveel mogelijk boeketten te laten bezorgen op de gewenste leverdata, maar vragen onze klanten om enige coulance als dit niet lukt.’
Topbloemen.nl roept klanten op om boeketten zoveel mogelijk gespreid te bestellen en als ze vragen hebben deze te mailen in plaats van te bellen. ‘De gratis bezorging hebben wij op dit moment om die reden dan ook stopgezet: het blijft voor ons van groot belang om ook de kwaliteit van ons merk te waarborgen.’
Bron en foto: Topbloemen.nl