De coronacrisis heeft veel impact op de bloemenbranche. Om consumenten te laten zien dat bloemen en bloemisten juist in deze moeilijke tijden een belangrijke meerwaarde kunnen bieden, is VBW samen met ketenpartners de campagne #mooiwatbloemistendoen gestart.
In de campagne worden video’s ontwikkeld die de meerwaarde van bloemisten in diverse situaties aangeven: van het thuis gezellig maken tot het waarderen en belonen van mensen die bijzondere prestaties leveren. De video’s worden beschikbaar gesteld aan bloemisten en kunnen worden gedeeld op hun eigen social media-kanalen. De video’s zijn te bekijken op www.youtube.com/mooiwatbloemistendoen. Per week zullen telkens nieuwe video’s worden toegevoegd.
In de video’s worden consumenten ook opgeroepen hun eigen ‘geluksmomentjes’ met bloemen/bloemisten te delen. ‘Met elkaar willen we op die manier een positieve social media-flow op gang helpen’, aldus VBW.
Ketenpartners
Deze campagne vindt aansluiting bij de bloemencampagne die Bloemenbureau Holland lanceert (#lethopebloom) en wordt uitgevoerd met steun van de volgende ketenpartners: Plantion, Fleurop, Alflora, Bloomland, Smithers-Oasis, Waterdrinker, Stichting Sociaal Fonds Gespecialiseerde Bloemendetailhandel en vakbond AVV.
Bron: VBW | Foto: Shutterstock