Koen Heyl: ‘Een klap in het gezicht’

W.K Heyl levert aan bloemisten in Duitsland. De bestellingen lopen nog maar mondjesmaat weg. Koen Heyl spreekt van bizarre tijden en bekijkt de situatie per dag.

„Het is een bizar wat er gebeurt. Sinds 1931 hebben we volgens mij niet zo’n crisis gehad, op de oorlog na. Zeker ook voor onze sector is dit een klap midden in het gezicht. Waar mensen in nood en armoe, vaak voor een bloemetje kiezen, ligt dat nu heel anders”, zegt Koen Heyl.

Heyl heeft zichzelf voorgenomen om per dag te leven en dan beslissingen te nemen. „Dat is lastig, maar als er grote dingen gebeuren, kan je maar beter zoveel mogelijk kleine stapjes nemen. Tot nu toe kunnen we iedere dag nog dienstbaar zijn aan onze klanten, de vakbloemist in Duitsland. Bij onze kwekers kunnen we terecht voor de kleine beetjes die we nodig hebben. De meeste van onze klanten zijn voor afhaal, bezorgen en begrafenissen open. We gaan voor hele kleine beetjes handel langs bij de klant. Ons systeem leent daar zich in het goed voor,  maar ook voor ons is het nu dagelijks schakelen tussen service, assortiment en kosten.”

Heyl vindt het noodfonds een must, zeker voor de kwekers. Hij hoopt dat de minister dit inziet. „We zijn allemaal in afwachting. Ik wens alle bedrijven veel rust en wijsheid  toe en laten we hopen dat we snel duidelijkheid hebben.”

 

Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties