GroenRijk maakt herstart met webwinkel

Tuincentrumketen GroenRijk is deze maand gestart met een nieuwe webwinkel voor consumenten. De ervaringen met internetverkoop in 2011 hebben dit jaar geleid tot een andere aanpak.

Bij tuincentrumketen GroenRijk kunnen consumenten vanaf 1 maart via een nieuwe webshop zowel levende als niet-levende producten bestellen. Bestelde producten kunnen in een kleine 50 vestigingen worden opgehaald. Het streven is dat producten die worden besteld en zijn betaald de volgende dag vanaf 13.00 uur kunnen worden opgehaald. Met dit inititatief maakt GroenRijk een nieuwe start met internetverkoop.

Hoge distributiekosten
In 2011 startte GroenRijk eerder al een webshop met een distributiecentrum in De Kwakel. „Vanwege de hoge kosten van onder andere distributie werd de internetverkoop een half jaar later stopgezet”, zegt Edwin Welleman, assortimentsmanager van GroenRijk. „Pick-up points zijn in, kijk maar naar de pick-up points van Bol.com bij Albert Heijn. Daarom is er dit keer voor gekozen dat producten door consumenten bij een lokale GroenRijk kunnen worden opgehaald.”

Bij de verkoop van groene producten via internet werkt GroenRijk samen met Waterdrinker, Arie Bouman Tuinplanten, De Fruithof en Waterplantenkwekerij R. Moerings.
Vorig jaar heeft Waterdrinker GRS Groen, de groenleverancier van GroenRijk overgenomen.