Omzet Royal Lemkes steeg in 2018 met 7%

De omzet van Royal Lemkes steeg van €249 miljoen in 2017 tot €265 miljoen in 2018. Voor 2019 wordt een verdere stijging verwacht. Dat blijkt uit het Royal Lemkes jaarverslag 2018.

Royal Lemkes kijkt met ’trots en dankbaarheid’ terug op 2018. Bij alle klanten van de handelaar is de omzet toegenomen, bovendien zijn claims en faalkosten gereduceerd.
Voor 2018 leidde dat tot een omzet van €265 miljoen, voor 2019 wordt op een omzet van €275 miljoen gerekend.

Wat is er nog meer te lezen in het jaarverslag:

> Royal Lemkes levert meer dan 100 miljoen planten aan ruim 2.500 winkels in 34 landen.
> Naast bestaande klanten als Ikea, Obi, Aldi en B&Q is Royal Lemkes in 2018 een samenwerking aangegaan met een ’mooie retailer in Engeland.’
> Met twee klanten wordt sinds 2018 gewerkt op basis van een exclusief en transparant partnership.
> De top drie tuinplanten 2018: 1. Lavandula, 2. Hydrangea, 3. Citrus.
> De handelaar gelooft in een toenemend belang van local for local. Zij zet daarom in op verdere internationalisering van het aanbod.
> Sinds vorig jaar werkt Royal Lemkes met selfbilling. Dit moet de handelaar en leverancier tijd besparen.
> Samen met concullega Van Dijk Flora werkt Royal Lemkes aan een pilot Kunststof Verpakkingsafval als Grondstof. In november 2019 worden de resultaten gepresenteerd.
> Het percentage duurzaam verhandeld product is gestegen van 73 naar 81 procent.
> Arbeidsomstandigheden in de keten is een van de pijlers binnen het duurzaam inkoopbeleid. Inkopers van Royal Lemkes werken met een ’buyers checklist’ wanneer zij leveranciers bezoeken.
> Royal Lemkes test vijf robots die Deense karren kunnen verplaatsen.
> Van de 203 medewerkers zijn er meer vrouw (59%) dan man (41%).
> 70% van de medewerkers van Royal Lemkes deed mee aan de vitaliteitsscan om inzicht te krijgen in hun persoonlijke gezondheid.

Lees hier het Royal Lemkes jaarverslag 2018.

guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties