Vijftig tinten groen

Geniaal, die wisseltruc van MooiWatPlantenDoen waarbij de kerstboom gratis kon omgeruild voor een ?kamerplant. Want tegenwoordig zijn de huiskamers wel kleurrijk, maar niet groen. Wie heeft er nog groene vingers? Weten jouw klanten eigenlijk wel dat planten en bloemen goed zijn voor hun fysieke en psychische gezondheid?

 

Zelf zit ik niet achter de geraniums. Wel midden ìn mijn plantenbakken, met mijn schep, fles plantenvoeding en groeizame potgrond. Mijn huis is een groen paradijs. Meer dan vijftig tinten groen telde ik onlangs. En daardoor heerlijke schone lucht en geen stress. Mijn gezin is volkomen in balans door het evenwicht tussen het werk op school en mijn geurende citrusboompjes, een rankende passiebloem en weelderig slaapkamergeluk. Wie wil dat niet?
Jouw klanten willen dit natuurlijk ook, alleen weten ze het nog niet. En daar zie ik kans voor een prachtige opdracht voor een mbo-student. Een onderzoek uitvoeren bij jouw klanten en hun planten. Wat weten ze en wat willen ze? Wel stevig voorbereiden met een goed verhaal en een vragenlijst. En oefenen van tevoren. Regioleren noemen we deze vorm van onderwijs. Leerzaam voor alle partijen. En stiekem is het natuurlijk een reclamecampagne voor vitamine G3: Gezond Genieten van Groen.

Anna Koster