De consumentenactie Kleurrijke Verhalen Dagen heeft geleid tot 35% meer aankoopintentie onder de doelgroep vrouwen 25-60 jaar. Dit blijkt uit onderzoek dat bureau Vostradamus heeft verricht onder ruim duizend consumenten in regio’s waar Plantion-bloemisten gevestigd zijn.
Het resultaat is vergelijkbaar met dat van 2015. Aan de Kleurrijke Verhalen Dagen, die van 21 september tot en met 1 oktober plaatsvonden, heeft ruim 75% van de bij Plantion aangesloten bloemisten deelgenomen. Velen van hen hebben winkels in de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel en Noord-Brabant. Daarom heeft Plantion in die gebieden extra accenten gezet door abri’s te plaatsen, folders te bezorgen, regiospecifieke onlinecampagnes uit te rollen en ‘call to action’ spotjes te laten horen op regionale zenders. Dit heeft de actie goed op de kaart gezet en tot de gewenste extra omzet en klandizie bij de bloemisten geleid.
Bijzonder boeket
De consument die in de actieperiode voor minstens €20 aan bloemen of planten besteedde bij een deelnemende bloemist, kreeg er een bijzonder boeket gratis bij. In totaal zijn ruim 10.000 gratis boeketten aan klanten meegegeven.
Ludieke filmpjes
De ludieke filmpjes en verhalen over bloemen en planten die op www.kleurrijkeverhalen.nl staan en via onlinecampagnes werden ingezet, hebben veel mensen geïnspireerd. In de tien dagen werden de uitingen 5,8 miljoen keer bekeken en werden ruim 86.000 kliks gerealiseerd naar de website waarop mensen een deelnemende bloemist bij hen in de buurt konden vinden.
Bron en foto: Bremer Communicatie | Plantion