Najaarsbeurs zet inspiratie en duurzaamheid centraal

Najaarsbeurs 2016 staat in het teken van toekomst, inspiratie en duurzaamheid. De beurs vindt plaats op zondag 11, maandag 12 en dinsdag 13 september in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs in Utrecht.

Ontwikkelingen in de retail volgen elkaar in rap tempo op. Alle reden om kennis te maken met de allernieuwste producten, trends en ontwikkelingen, aldus de organisatie van Najaarsbeurs 2016. De vakbeurs staat dit jaar in het teken van New Dimensions, waarmee Trade Mart alvast een voorschot neemt op de nieuwe rol die het de komende jaren wil spelen. Kernwoorden daarbij zijn snelheid, verrassing, internet, wisselende collecties, pop up stores, big data en steeds nieuwe leveranciers op de vloer. Trade Mart zal de komende jaren versneld worden omgebouwd tot inspiratiecentrum.

Hotspots
De New Dimensions Tour verbindt de belangrijkste inspiratiehotspots op de Najaarsbeurs. De tour begint buiten waar containers worden neergezet en eindigt op Kitchen & Dining. Het is een route langs pop up stores, stijlkamers, een bewegende modeshow op Jewels & Watches en 9 straatjes design.
Het Home & Living-programma bevat workshops en demonstraties, onder andere van Souraya Hassan. Zij vertelt over haar Binti Home Blog en geeft antwoord op de vraag hoe detaillisten via blogs kunnen en moeten communiceren met doelgroepen. Andere workshops gaan over verrassend etaleren en tips en tricks om meer te verkopen op de winkelvloer.

Bron en foto: Jaarbeurs