De Nationale Zomerbloemententoonstelling in Naaldwijk gaat samenwerken met de vakgroep Bloem & Design van MBO Westland. Dit werd mogelijk doordat de tentoonstelling is verschoven naar de tweede week van september, een tijdstip buiten de schoolvakanties.
Studenten van de vakgroep Bloem & Design zijn tijdens de tentoonstelling verantwoordelijk voor een pop-up store, waar zij bloemen verkopen en korte workshops geven. Aan de hand van een door hen opgesteld businessplan met verdienmodel proberen zij een brede doelgroep aan te spreken. De Dutch Flower Group, sponsor van de bloemen, geeft een aantal gastcolleges over het toe te passen schappenplan en mogelijke in- en verkoopstrategieën.
Structureel
Organisatie en school hebben de intentie om structureel samen te werken. Zo komen praktijk en theorie heel dicht bij elkaar en profiteren zowel bedrijfsleven als onderwijs. Studenten leren het meest in de praktijk, vindt Roel van Heijningen, docent bij MBO Westland. ,,Het is fantastisch dat onze studenten de kans krijgen een bijdrage te leveren aan dit evenement. Behalve vakkennis ondervinden ze aan den lijve wat er bij het organiseren van een evenement komt kijken. Dat is niet te leren in een klaslokaal.’’
Hollands Glorie
De Nationale Zomerbloemententoonstelling is van 8 tot en met 11 september in de Oude Kerk in Naaldwijk. Het thema van deze 31e editie is Hollands Glorie. De zomerbloem die dit jaar extra in de schijnwerpers staat, is de snijhortensia.
Bron en foto: NZBT