Toen Ron de Vries de stelling op deze website las over de noodzaak van aanwezigheid op sociale media, had hij een déja vu. Vier jaar eerder schreef hij onder de titel ’Tijden veranderen’ een column over onder meer de fax en de pc. Aan actualiteit heeft die column niet ingeboet.
In de jaren negentig van de vorige eeuw was Ron de Vries, bloemist in Heerhugowaard, sceptisch over de pc. ,,Wat moet een bloemist daarmee?’’, riep hij aanvankelijk. Maar toen hij zich voor die nieuwigheid openstelde, leidde dat tot brede inzet ervan met als gevolg positieve consequenties voor zijn bedrijf.
Succes
Zoals het met de pc ging, ging het jaren later opnieuw, maar toen met Facebook. Dat medium is nu voor de winkel van Ron een groot succes. Het levert hem nieuwe klanten op, maar stelt hem ook in staat bestaande klanten te informeren over extra mogelijkheden. Hij roept collega’s dan ook op vooral in te haken op de mogelijkheden die sociale media bieden. Lees hier zijn column van toen, aangevuld met de stand van heden.
Bron en foto: Bloem en Blad