Tijdens de beurs GreenTech, die van 14 tot en met 16 juni plaatsvindt in de RAI Amsterdam, zal de VoorKeur Conceptstore aanwezig zijn. De stand wordt ingericht als testwinkel zoals die ook in winkelgebieden verschijnt.
Voor de initiatiefnemers van dit winkelconcept is de beurs een mooie kans om zich te profileren binnen de innovatiehoek én het aanwezige vakpubliek enkele vragen over de onderzoeksmethode te stellen. Op verzoek van de beursorganisatie realiseert VoorKeur een stand in het InnovationLab, een sectie voor alle innovaties binnen de hortisector.
Producenten van versproducten kunnen noviteiten presenteren in de tijdelijke winkels van VoorKeur, waar met behulp van een digitale enquête over de noviteit de mening van de consument wordt gevraagd. Die mening wordt meegenomen in de productontwikkeling.
Varianten
De VoorKeur Conceptstore kijkt dit jaar over de grens en onderzoekt wat de mogelijkheden zijn voor andere varianten, zoals deelname aan consumentenbeurzen, de vertaling naar Duitsland en een instore vertaling. Deelname aan GreenTech moet input leveren voor deze eventuele alternatieven.
VoorKeur is een initiatief van Sense Marketing & More en BureauSierteelt.nl. De ‘founding’ partners zijn FloraHolland, Corn. Bak, Waterdrinker en de winkel komt tot stand met ondersteuning van 20Nu.nl, 2Mèt en Wevab.
Bron en logo: Bureau Sierteelt/VoorKeur Conceptstore