Tientallen stylisten, bloggers, (event)producers en redacteuren hebben gebruik gemaakt van The Plant Agency. Het modellenbureau voor planten in Amsterdam haalde bovendien radio en tv.
The Plant Agency was open van 5 april tot 1 mei. Het initiatief kwam van Mooiwatplantendoen.nl. Het doel was het kosteloos uitlenen van planten, inspireren en informeren. Dat doel is bereikt, aldus de initiatiefnemers. Alle Woonplanten van de Maand van dit jaar zijn geleend voor shoots en producties. De pop-up ruimte is meerdere malen gebuikt als opname- en fotostudio door bekende en opkomende bloggers en instagrammers. Ook veel winkelend publiek heeft planteninspiratie opgedaan in de winkel.
Bladen, radio en tv
Dagelijks was het een af en aan van relaties die voor hun eigen producties en fotoshoots planten kwamen lenen. The Plant Agency wilde het hen met deze bijzondere pop-up store makkelijk maken door de planten kosteloos uit te lenen. De opening werd druk bezocht door mediarelaties uit de lifestyle-, interieur- en fashionindustrie.
De pop-up-store verscheen in ondermeer de Volkskrant Magazine, Linda., Elle, Elle Deco, Parool en Libelle, waarna al snel aanvragen van televisieprogramma’s volgden, zoals NPO1, NPO3 en RTL Boulevard. Ook radioprogramma’s besteedden er aandacht aan.
De aanvragen komen nog steeds binnen, wat laat zien hoeveel behoefte er is aan een dergelijk initiatief en hoe ‘hot’ groen is.
Bron en foto’s: Bloemenbureau Holland