In haar trendpresentatie Eyeopeners adviseerde trendanalist Sandra Könings haar gehoor op 22 maart toch vooral te bewegen. ,,Er zijn veel trends, die kun je niet allemaal volgen. Maar kies en doe er iets mee. En zorg ervoor dat je relevant bent.’’
,,In veel uitingen wordt nu het woord ’next’ gebruikt. Dat is omdat we verder moeten. Zie het als het nieuwe punk, maar dan niet zwart en negatief maar met humor. Vooral veel humor’’, zo leidde Könings haar betoog in. ,,De bogen die je op dit moment in veel objecten ziet, symboliseren een nieuwe weg, een route naar een nieuwe tijd. Ook ogen staan symbool voor de huidige tijd, we willen verder kijken.’’
Aandacht
Bedrijven die ertoe willen doen, moeten voldoen aan drie A’s, meent Könings. De A’s staan voor: Altijd relevant, Attractief (en dus trendbewust) en Amore, ofwel aandacht en liefde hebben voor de klant. ,,Niets doen is voor ondernemers geen optie’’, vindt de trendanalist. ,,Zij moeten omdenken, bewegen. Andere sectoren, zoals de kledingindustrie, zetten onze sierteeltproducten met veel meer lef neer dan wijzelf. Wij moeten omdenken, bewegen. Niet meer die bamboestekers. Doe de dingen eens anders.’’
Meer over de trends volgt later dit jaar in de fysieke Bloem en Blad.
Bron: Bloem en Blad | Foto: Sandra Könings