Ruim de helft van de 55-plussers in Nederland verwacht dat zijn winkelgedrag in de komende twee jaar verschuift naar online. Nu doet deze groep het overgrote deel van zijn bestedingen nog alleen bij fysieke winkels.
Dit meldt Retailnews op basis van onderzoek van GfK in opdracht van Webloyalty. Van de ondervraagde 55-plussers geeft 63% aan het belangrijk te vinden een product eerst in het echt te zien en te voelen voordat ze het kopen. In de leeftijdscategorie tussen achttien en dertig jaar vindt 38% dat belangrijk.
Elektronica en fashion zijn de meest voorkomende categorieën waarbinnen 55-plussers weleens online kopen. Voor de dagelijkse boodschappen doen zij dat nauwelijks; 97% gaat daarvoor alleen naar de fysieke winkel.
Mobiele telefoon
Van de deelnemers aan het onderzoek verwacht 58% over twee jaar via een mobiele telefoon online te shoppen. Nu doet slechts een kwart van hen dat weleens, de meeste bestellingen worden via een laptop gedaan. 55-Plussers verwachten verder van webwinkels de komende twee jaar vooral een makkelijker retourproces en meer opties voor bezorging.
Bron: RetailNews | Foto: Ingimage