Plantiondirecteur Peter Bakker sluit niet uit dat de consumentencampagne Kleurrijke verhalen van Plantion opgaat in de activiteiten van Bloemenbureau Holland en de VBW. De veiling in Ede is daartoe in gesprek met diverse partijen.
Volgens Bakker stemmen de partijen de agenda’s op elkaar af. ,,Onze laatste campagne viel samen met die van VBW en BBH. Dat is niet handig. Samen kunnen we meer bereiken dan alleen. Ik sluit niet uit dat onze campagne opgaat in die van BBH en VBW. Zolang er maar recht wordt gedaan aan onze doelgroep.’’ Omdat Plantion geen gaten wil laten vallen in zijn eigen campagne gaat deze voorlopig door. ,,Wel proberen we rekening te houden met elkaars actieperiodes’’, aldus Bakker.
Inleg
In het verleden maakte Plantion deel uit van het bestuur van Bloemenbureau Holland. In BBH nieuwe stijl was dat niet meer het geval. Omdat Plantion vond dat BBH zich met name op de export richtte, betaalde ze niet meer mee en startte een eigen landelijke campagne. De inleg van de campagne was in 2015 een kleine €330.000. Voor 2016 is bijna €340.000 begroot. Per euro omzet van Plantion wordt 0,3% aan de campagne besteed. Kwekers en klanten van de veiling brengen het geld op.
Bron: Vakblad voor de Bloemisterij, foto: Plantion