De sierteeltbeurs IFTF wil dit jaar bloemisten over de vloer. De organisatie denkt bloemisten te trekken met het evenement ’Bloemenwinkel van de Toekomst’. De beurs verwacht ongeveer vijfhonderd bloemisten.
In de Bloemenwinkel van de Toekomst laten bloemisten van naam de winkel voortdurend van aanzien wisselen. Het draait hierbij om elementen als persoonlijkheid en storytelling. De winkel van de toekomst richt zich speciaal op consumentengroep ’millennials’, mensen tussen 19 en 34 jaar. Belicht wordt hoe zij naar de bloemenwinkel kijken, welke trends ze belangrijk vinden en wat dat betekent voor de marketing van de bloemist.
Florint jaarcongres
Op de IFTF is ook aandacht voor het brede assortiment dat nog steeds in Nederland voorhanden is. Verder is er een bruidsshow, zijn er lezingen over thema’s als duurzaamheid, storytelling en digitalisering. Ook houdt de internationale bloemistenorganisatie Florint op de IFTF haar jaarcongres.
Voor de IFTF werkt beursorganisator HPP samen met Green Team Consultancy+ en de internationale bloemistenorganisatie Florint. De IFTF wordt gehouden van 4 tot en met 6 november in Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen.
Bron en logo: IFTF