Peter Veldmaat, eigenaar van Bloemen Korbeld, organiseerde vrijdag 2 juli voor zijn klanten een feestje omdat hij in de Mijn Bloemist-verkiezing bij de twintig beste bloemisten van Nederland is geëindigd. Hij deelde zo’n duizend alstroemeria’s uit aan klanten en passanten.
Via een artikel in de krant, op Facebook en Twitter nodigde Peter Veldmaat zijn klanten uit in de winkel een Alstroemeria op te halen. De medewerkers en Matthijs Beelen, coördinator van de promotiecampagne Alstroemeria Verrast, deelden de bloemen uit. Aan elke Alstroemeria zat een kaartje met het verzoek de actie te liken op Facebook. Klanten maken daarmee kans op een groot boeket met Alstroemeria.
De paarse soorten waren het eerste op, gevolgd door donkerrode rassen. ,,Bij het kiezen speelde met name de kleur een doorslaggevende rol en leek de bloemgrootte niet erg mee te spelen’’, aldus Beelen. In totaal werden zo’n duizend bloemen uitgedeeld.
Positief
Is Alstroemeria geschikt voor een dergelijke actie? En gaan mensen daadwerkelijk de winkel in om deze bloem op te halen? Deze vragen stonden centraal voorafgaand aan de actie, maar volgens Peter Veldmaat en Matthijs Beelen kan hier alleen maar positief op worden geantwoord. De actie was net zo succesvol als een gelijke actie vorig jaar met rozen. ,,Alleen kochten mensen nu minder een vaasje of takje groen erbij, maar dat kan ook aan de hoge temperaturen hebben gelegen.’’
Bron en foto’s: Alstroemeria Verrast en Bloemen Korbeld