De acht beste etalages van Nederland zijn bekend. Een vakjury koos de genomineerde etalages uit meer dan 220 inzendingen. Zij spotte dié etalages die hun aandacht trokken en waarvoor zeker gestopt zal worden in de winkelstraat.
,,Een etalage moet me pakken, me bijblijven en de juiste beleving oproepen. Zorg voor een originele stijl, combineer het goed samen met de kleding of het product. En laat zien wat je in huis hebt’’, aldus de vakjury van 2014. Deze bestaat uit drie retailprofessionals: Peter Fieret, Manager Denim Windows bij Tommy Hilfiger, Salvatore Picciucca, Visual Merchandise Manager bij SuperTrash en Ursula Pellens, Visual Merchandise Manager bij Van Haren.
Vakmanschap
De etalage is het eerste dat de consument ziet: het visitekaartje van de winkel. Een goede etalage zorgt voor stopkracht en trekt klanten de winkel in. In de verkiezing ’Etalage van het jaar’ staat de stopkracht van de consument dan ook centraal. Met deze wedstrijd kunnen etaleurs, winkelpersoneel en bedrijven zich uiten en laten zien hoe belangrijk een etalage is voor je winkel.
Kijk hier voor foto’s van de genomineerde etalages.
Bron en foto: Frans Beekwilder