Wegens succes geprolongeerd, dat is van toepassing op de Mijn Bloemist Tulpenweken. Branchevereniging VBW organiseert de weken voor het tweede jaar op rij, samen met Stichting Tulpen Promotie Nederland, Bloemenbureau Holland en FloraHolland.
Startschot voor de tulpenweken wordt gegeven op de nationale tulpendag, zaterdag 17 januari op de Dam in Amsterdam. Daar staat de tulpenpluktuin waaruit consumenten tulpen kunnen plukken. De Tulpenweken zijn bedoeld om de tulpentijd onder de aandacht te brengen en de consument erop te wijzen dat hij voor (bijzondere) tulpen bij de bloemist moet zijn. De centrale boodschap is: geef blijdschap, geef tulpen.
Inhaken
VBW-leden kunnen met eigen promoties inhaken op de campagne. Zij kunnen onder meer een promotiepakket bestellen. De eerste 100 aanmelders worden beloond met een mini-tulpenpluktuin. Kwekers, veiling en handel haken actief in en bieden VBW-leden diverse (voordeel)acties met tulpen. De campagne wordt voorts ondersteund met de inzet van massamedia.