Volgens Sion draait het vooral om kiezen

Bij Sion waren maandagavond 11 juni 150 mensen te gast voor een ‘instagrammable’ flower diner. Eric Moor trapte de avond af en omschreef de situatie van phalaenopsis als ‘niet best’.  Er liggen volgens hem nog wel kansen. Hij gelooft sterk in segmentatie.

Sion presenteerde deze avond haar aanbod. Zij verdelen hun assortiment onder in drie lijnen: Fancy (voor de bouw- en supermarkten), Specially (voor de hoogwaardige retail en tuincentra) en Luxury (voor de bloemist). „Het is belangrijk te kiezen. Als je zelf niet kiest, wordt je gekozen”, voorspelt Moor. Het draait volgens hem nog meer om creativiteit en inspiratie, om je maar te kunnen blijven onderscheiden. „Ik wil positief zijn, want met klagen over de markt los je niets op. Maar je weet dat er mensen zullen gaan afvallen. Het is lastig”, vindt hij.

Trendanalist Sandra Könings kwam deze avond ook aan het woord. Zij meent dat de sector veel meer van zich kan laten horen op bijvoorbeeld Instagram. „We moeten het product in de spotlight zetten. Groen heeft dat gedaan en phalaenopsis heeft het laten liggen. Milleneals houden van weelderig en imperfect. De orchidee is zeker niet uit, maar we zijn vergeten dat we zichtbaar moeten zijn”, meent Könings.

De trends voor het komende jaar zijn cirkels en ronde vormen. Daarnaast gaan we ook Japanse invloeden terug zien en is er meer aandacht voor natuur en omgeving. Ook dieren spelen een hoofdrol in de maatschappij. Een andere trend is ‘nep’. Nepbloemen gaan belangrijk worden, net zoals de kleur roze.

Nep gaat aan belang winnen. Ook de kleur roze speelt een hoofdrol.

 

 

Er is in de maatschappij meer aandacht voor dieren. Nu is het het ‘jaar van de hond’. Volgens Sandra Könings zou de sector hier op in kunnen spelen.
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties