Campagne Amazing Amaryllis van start

Als start van het amaryllisseizoen geeft Dini Holtrop, Nederlands Kampioen Bloemsierkunst 2014, demonstraties tijdens het Najaarsevent bij FloraZon in Venlo (28 en 29 september) en bij Plantion in Ede (6 en 7 oktober) in het kader van de campagne Amazing Amaryllis.

Naast de demonstraties van Dini Holtrop vinden er boeketpresentaties plaats bij Pyramide in Honselersdijk (30 september) en Cultra in Aalsmeer (5 november). Daarnaast wordt een bloemistenwedstrijd georganiseerd en verschijnt de bloem diverse keren in het tv-programma De bloemenoverval van SBS6.
Gedurende het seizoen, dat loopt van oktober tot en met januari, worden bloemisten uitgedaagd met de wedstrijd ‘Welke bloemist verleidt het meest met amaryllis’. Een mysteryshopper zal bloemenwinkels bezoeken die inkopen bij Dobbe Flowers of Weerman Bloemen op Cultra of bij FleuraMetz in Pyramide, Plantion en FloraZon. Het amaryllisbloemwerk dat de mysteryshopper koopt, wordt door een deskundige jury beoordeeld op onder meer originaliteit en tevens wordt gekeken hoe de amaryllis in de winkel wordt gepresenteerd. De campagne looft vijf cadeaubonnen van de deelnemende cash-and-carry’s uit aan de bloemisten die het meest verleiden met amaryllis.

Seizoensverlenging
Focus in de campagne Amazing Amaryllis ligt op seizoensverlenging. Doel van de campagne is om bloemisten te motiveren en inspireren meer met amaryllis op de winkelvloer te laten doen in de periode voor én na Kerstmis.
De campagne is een initiatief van de snijamaryllistelers, verenigd in de FloraHolland Product Commissie Amaryllis en wordt uitgevoerd door Fresh Retail.

Bron en foto’s: Fresh Retail