De eerste editie van de ’Mijn Bloemist Weken van de Nederlandse roos’ start op zaterdag 27 september. Daarmee worden de op Nederlandse bodem gekweekte rozen in het zonnetje gezet.
De Nederlandse roos is uniek in zijn soort: gekweekt op eigen bodem, altijd vers en ze geeft bloeigarantie. Genoeg redenen voor branchevereniging VBW, FloraHolland en de Nederlandse rozenkwekers om dit product onder het label van ’Mijn Bloemist’ via een grootschalige campagne onder de aandacht te brengen.
Eerste keer
Het is voor het eerst dat de Weken van de Nederlandse roos plaatsvinden. VBW-leden promoten het ruime assortiment en de campagne wordt ondersteund met de inzet van massamedia en actieve betrokkenheid vanuit de keten. Aandacht voor de Nederlandse roos is er onder meer in het tv-programma De Bloemenoverval en in advertenties in verschillende media.
Voor VBW-leden is er een inkoop- en inhaakactie en de Mijn Bloemist-partnerhandelaren spelen met individuele (voordeel)acties in op de campagne. De weken lopen tot 13 oktober.
Bron en foto: VBW