KAS krijgt plek in Markthal Rotterdam

KAS, het consumentenmerk in de sierteelt, is in oktober een van de verkooppunten in Markthal Rotterdam. De kwekers van KAS starten hier de directe verkoop aan de consument.

Achter KAS staan nu nog zo’n twintig kwekers die hun krachten en producten bundelen om een eigen consumentenmerk voor bloemen en planten in de markt te zetten. De filosofie van de motor achter KAS, Ton Kester, is dat toekomstgerichte kwekers en veredelaars direct contact moeten hebben met de consument. De verkoopunit in de nog te openen Rotterdamse Markthal is daartoe het begin.

Doorgroeien
KAS wil doorgroeien en meer eigen winkels, een webshop en shop-in-shop verkooppunten openen. Uiteindelijk moeten al die verkooppunten, contacten met de consument, leiden tot het kweken van juist die bloemen en planten waar de klant om vraagt.
De Markthal in Rotterdam is een in oktober te openen, overdekte foodmarkt. Vanuit 100 winkelunits worden dagverse producten verkocht, waaronder dus ook bloemen en planten. De Markthal trekt naar verwachting 4,5 tot 7 miljoen bezoekers per jaar.