Mijn Bloemist Pioenweken gewaardeerd

De Mijn Bloemist Pioenweken vonden dit jaar voor de tweede maal plaats. Na evaluatie bleken vrijwel alle bloemisten de actie te kennen en namen er 183 actief aan deel. Zij waardeerden de weken met een ruime 7.

Dankzij aandacht in de landelijke media, zijn ruim 1 miljoen Nederlandse consumenten met de pioenweken bereikt. Bloemisten ondernamen diverse acties zoals ’klanten attent maken op het (bijzondere) pioenenassortiment’ en ’actieve (online) promotie van de campagne’. Of de deelnemende bloemisten dankzij de campagne meer pioenen hebben verkocht is nog onduidelijk. Ruim 80% van de deelnemende VBW-leden zegt een volgende editie opnieuw mee te doen.

Ook handel enthousiast
Diverse groothandelaren en veilingklokken haakten in op de pioenweken. Ook zij blikken met een goed gevoel terug op de campagne. Er was veel aandacht voor pioenen, wat in de meeste gevallen leidde tot een forse stijging van de afzet. Omdat het pioenenseizoen in 2014 extreem vroeg was, kunnen de cijfers nog worden bijgesteld.

Reischeque
Gekoppeld aan de Mijn Bloemist Pioenweken vond een inkoopactie voor VBW-leden plaats. Elk VBW-lid dat tussen week 21 en 25 minimaal 20% meer pioenen inkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, maakte kans op een reischeque ter waarde van €750. Tal van leden haakte in op deze actie. Cees op ’t Hoog bloemwerken in Hilvarenbeek werd na loting winnaar van de prijs. Tijdens de bloemistendag op de Nationale Zomerbloemententoonstelling (28 augustus) wordt hem de prijs overhandigd.

De Mijn Bloemist Pioenweken zijn een gezamenlijk initiatief van VBW, FloraHolland, de Pioenenkwekers en de Mijn Bloemist handelspartners FleuraMetz, Star en V/d Gugten, Bab Star Jr. en Kempers Hengelo.

Foto: FloraHolland