Vandaag, 10 juni, start Plantion een promotiecampagne gericht op de consument. De veiling hoopt consumenten te inspireren en te verleiden vaker bloemen en planten te kopen.
In de campagne ’Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis’ speelt de website kleurrijkeverhalen.nl een centrale rol. Op deze site vinden consumenten de weg naar bij Plantion aangesloten vakbloemisten, maar ze lezen er ook kleurrijke verhalen over bloemen en planten. ,,Geen verhalen over de kweker of de verzorging van een product, maar unieke, eigenzinnige verhalen die de aandacht trekken’’, aldus Plantiondirecteur Peter Bakker.
Verhalen delen
De ludieke verhalen zijn niet alleen op de website te vinden. Ze worden ook gedeeld via posters in abri’s, spotjes op regionale radio- en tv-zenders, Facebook en sociale media. De campagne gaat twee jaar lopen. Aan de financiering van ’Met bloemen en planten haal je mooie verhalen in huis’ dragen zowel de telers als de kopers bij middels een heffing op de omzet.
Foto: Plantion