‘Heb jij vandaag al JA gezegd? En geen: Ja, maar…’ Deze vraag stond centraal in een workshop van Marian Ellens & Barbara Oppelaar van Xellens op het seminar Verleiding der Zinnen op donderdag 10 april in Diemen.
De workshop haakte in op het centrale thema van het seminar dat ging over het benutten van alle zintuigen om meer klanten naar je winkel te krijgen. ,,Wat is jouw grootste droom’’, vroegen Marian en Barbara de deelnemers. ,,Dat is toch tevreden, trouwe en gelukkige klanten creëren, die als ambassadeurs voor je winkel kunnen fungeren. Alles moet kloppen. Zeg daarom meer Ja, en… dan ja, maar… Je zult zien dat het positief werkt.’’
Gedurende de hele dag werden de zintuigen geprikkeld. Verschillende sprekers lieten zien en beleven hoe het gebruik van geuren, kleuren, smaken en geluid in de bedrijfsvoering klanten op een positieve manier kan prikkelen een bepaalde keuze te maken. ,,Het is belangrijk je in je klant in te leven. Wat zoekt hij/zij eigenlijk in jouw winkel? De klant is leidend. Hij bepaalt waar jij als ondernemer over drie tot vijf jaar staat’’, vertelde dagvoorzitter Desirée Struijk.
Verleiding der Zinnen werd georganiseerd door The Experience Network (TEN), een initiatief van Senta multisensory concepting.
Foto: Cornéline Lanooy