Bloemisten leren over The Green Customer Journey

Meesterbloembinderij Coen van Buuren had woensdagavond 5 maart zijn collega’s van de VBW-Businessclub uitgenodigd om de presentatie van shopverleider Vicky van der Krogt over The Green Customer Journey bij te wonen. De bloemenwinkel ‘won’ de presentatie op het Pyramide-event Verfrissend Anders, dat eind oktober plaatsvond.

Coen van Buuren en Eline Frerichs, eigenaren van Meesterbloembinderij Coen van Buuren in Nieuwerkerk a/d IJssel vonden het ‘zonde’ als alleen hun eigen team de presentatie zou bijwonen. Daarom nodigden ze hun collega’s van de VBW-businessclub uit om dinsdagmiddag naar de winkel te komen. Daar hield shopverleider Vicky van der Krogt een lezing over The Green Customer Journey: hoe shoppen klanten die op zoek zijn naar groene producten? Waardoor laten zij zich verleiden en waarom shoppen vrouwen bijvoorbeeld anders dan mannen?

Discussies
Gedurende de middag en avond ontstonden levendige discussies over de presentatie, maar ook over elkaars winkel. Waarom zet jij de boeketten hoog neer, terwijl ik ze in mijn winkel juist laag op de grond zet of waarom zet jij je boeketten al verpakt klaar? Dat doe ik nou juist nooit. Allemaal thema’s die aan bod kwamen en waarover nog lang werd nagepraat. Al met al vonden alle aanwezigen het een inspirerende avond en kregen ze tips waar ze mee aan de slag konden in hun eigen winkel. ,,Veel weet je eigenlijk al, maar toch is het goed dat je weer eens met de neus op de feiten wordt gedrukt’’, zo vatte een van de bloemisten de bijeenkomst samen.

Shopverleider Vicky van der Krogt (rechts) geeft de bloemisten tips en trucs om klanten te verleiden (foto’s: Cornéline Lanooy).