Bloemsierkunst Carolien, Postelmans bloemisten, Meer ’n Bos Bloemen en De Vier Jaargetijden zijn de winnaars van de wedstrijd van de campagne Amazing Amaryllis. Zij realiseerden met de inkoop van amaryllis bij de cash-and-carry’s Dobbe Flowers, Weerman bloemen, FleuraMetz en Artho Bloemen de grootste groei (in stelen) ten opzichte van seizoen 2012/2013.
Dinsdag 25 februari kregen de winaars de prijs – een iPad mini – uitgereikt; ’s morgens op Cultra in Aalsmeer en ’s middags bij Pyramide in Naaldwijk. De wedstrijd was opgezet door marketingbureau Fresh Retail uit Delft. De bloemist die de meeste groei in stelen realiseerde over de periode oktober 2013 tot en met januari 2014 middels inkoop bij de deelnemende cash-and-carry’s, maakte kans op een iPad mini.
Seizoen verlengen
De nadruk van de campagne Amazing Amaryllis lag op promotie voor snijamaryllis en seizoensverlenging in het bijzonder. Henk van Dongen van Fresh retail: ,,Bloemisten gebruiken amaryllis voornamelijk in kerstbloemwerk, maar wij willen laten zien dat er prachtige soorten zijn vanaf oktober tot ver in februari. Daarnaast was een belangrijke drijfveer voor de campagne om vernieuwende initiatieven te brengen voor iedereen in de keten die met ons product de markt probeert te veroveren.’’
De campagne krijgt een vervolg in 2014. Naast de promotie in Nederland wordt de campagne uitgebreid in Duitsland, Frankrijk en Rusland. Groothandel en bloemisten vormen de belangrijkste doelgroepen.